OM OSS

Ridklubben

Med sitt läge vid Lundby Gård ligger anläggningen i en lugn och trivsam miljö. Håbo Ridklubb är en ideéll organisation med anställd personal.

Våra instruktörer har en hög kompetens och utbildningsnivå vilket ger en bra grund i utbildningen av våra ryttare såväl teoretiskt som praktiskt. Instruktörerna går regelbundet på utbildning och träffar inom sitt yrkesområde för att kunna upprätthålla en hög nivå för våra elever.

Mycket av arbetet bedrivs ideellt med aktiva medlemmar vilket skapar en positiv anda. Exempelvis kan nämnas vår tävlingsgrupp och vår ungdomssektion. Ungdomssektionen hjälper bland annat till med teoripassen för våra barn samt ordnar med ex ponnyrundor, filmkvällar och barnkalas.

De som har egen häst har möjlighet att delta i en mängd aktiviteter på klubben. Förutom klubbtävlingar under året anordnas det träningar och kurser där ryttare med egna hästar kan delta. Genom samverkan mellan privatryttare och ridklubb skapas en bred förankring av ridsporten i kommunen.

Genom vårt erbjudande av ridsporttjänster för både barn, ungdomar och vuxna med eller utan häst är Håbo Ridklubb det självklara valet av ridklubb.

Ridskolan

Ridskolan bedrivs som en ideéll förening med anställd och utbildad personal.

Ridskolan har 19 hästar varav 9 st är ponnyer och resten är större hästar.

Lektionsverksamhet bedrivs måndag-lördag. Man kan även delta i lektionsverksamheten med egen häst.

Förutom lektionsridning arrangerar ridskolan även klubbtävlingar, uteritter, kurser och ridläger samt privatlektioner på lektionshäst eller egen häst.

Alla som rider på Håbo Ridklubb omfattas av föreningens försäkring.

Vår personal

Jenny Lindblad

Margita Koch

STYRELSENS GRUPPER

Ekonomi, marknadsföring, IT och bidrag: Lin Hjorth (sammankallande), Linda Skoglund, Malin Torppa, Jenny Hedbom

Anläggning & kommun: Jannica Wallin (sammankallande), Elisabet Domberg, Linda Skoglund

Styrdokument: Elisabet Domberg (sammankallande), Sara Frid, Tiina Virtanen

Tävlingar: Helena Wessman, Jenny Hedbom, Linda Skoglund, Jannica Wallin

Medlemsengagemang: Helena Wessman (sammankallande), Carina Sverndal, Tiina Virtanen, Jenny Hedbom

Kontaktperson USS: Helena Wessman

ORDFÖRANDE

Emma Henricsson Westrin

VALBEREDNING

Helena Wessman (sammakallande)

Melina Gibson

LEDAMÖTER

Nellie Maurin, e-post

Lovisa Hellström, e-post

Ida Olsson, e-post

Lilly Eklund

Alba Ljungström Beillon, e-post

Pixie Skog. e-post

Anna Sjöberg

Frida Peterson

Manda Wessman, e-post

Majken Linder

Ellie Edin, e-post

Kontoret bemannat

Är du intresserad av att veta mer eller har frågor om Håbo Ridklubbs verksamhet är du välkommen att maila till oss på ridskolan@haboridklubb.se

Telefon 0728 - 85 33 28 måndag - lördag.

Då kontoret inte alltid är bemannat kan det hända att vi inte hör när det ringer, lämna då ett meddelande på telefonsvararen så hör vi av oss så snart vi kan.

Avboka din ridlektion

Avbokning av din ridlektion görs via Hippocrates Academy.

Tänk på att avbokningen måste göras senast kl.12.00 samma dag som den lektion som ska avbokas. På lördagar senast kl.08.00.

Ekonomifrågor

Har du frågor som rör ekonomi/fakturor kan du maila till ekonomi@haboridklubb.se

Hemsidan

Om du har synpunkter på innehållet på Håbo Ridklubbs hemsida eller har nya idéer om vad som bör finnas med så är du välkommen att maila till ridskolan@haboridklubb.se

Hitta hit

Från Enköping: Kör E18 mot Stockholm. Sväng första avfarten mot Bålsta vid Shellmacken, tag vänster i rondellen. Vänster efter bron mot Krägga, Ridskola. Kör 2 km och ta sedan vänster vid Håbo Ridklubb.

Från Uppsala: Kör väg 55 mot Enköping, tag vänster vid rondellen vid Litslena kyrka. Åk mot Bålsta, sväng höger före motorvägsbron mot Krägga, Ridskola (OBS! 2:a avfarten mot Krägga). Kör 2 km och ta sedan vänster vid Håbo Ridklubb.

Från Stockholm: Kör E18 mot Enköping/Oslo. Sväng av andra avfarten mot Bålsta. Kör rakt fram i korsningen efter avfarten mot Krägga, Ridskola. Kör 2 km och ta sedan vänster mot Håbo Ridklubb.