SPONSRING

Idag är ..

många ideella föreningar beroende av det stöd som företag och näringsliv kan ge och det finns även ett värde för företag och näringsliv att synas i ett positivt sammanhang. Att vara sponsor behöver inte vara vare sig kostsamt eller svårt - hör av er så diskuterar vi ditt företags önskemål och förutsättningar. Vi menar att ett sponsorsåtagande skall vara till gagn för båda parter och nåt som båda är stolta över.

På Håbo Ridklubb..

bedrivs ridskoleverksamhet för barn, ungdomar och vuxna med eller utan egen häst. Verksamheten är öppen för alla och bedrivs året om på egen anläggning.

Man behöver inte rida eller vara hästintresserad för att komma till Håbo Ridklubb – vi har öppet för alla!

Drogfritt..

är en självklarhet. Vi är en rök- och drogfri anläggning och vi arbetar aktivt med kost, friskvård och föreläsningar.

Efter skolan..

väljer många att komma hit istället för att gå på fritids. Ridningen utgör bara en liten del av den tid man tillbringar här, att ta hand om hästarna, utfodra, mocka och sköta om utrustningen är några av de sysslor som måste göras varje dag.

Att ta ansvar..

är en självklarhet i en stallmiljö. Vi har många duktiga ungdomsledare som hjälper till med allt från att hålla ridutbildning till att vara stallvärd, som innebär att man hjälper föräldrar och barn tillrätta i stallet. Som sponsor till Håbo Ridklubb bidrar ni aktivt till att utveckla och driva våra barn och ungdomars vidarutveckling inte bara som ryttare utan i lika hög grad som ledare och förebild. Att kunna hantera hästar som väger uppemot ett halvt ton kräver ledarskap, disciplin och handlingskraft såväl på hästryggen som i stallet.

Vi menar..

också att det är viktigt för våra barn och ungdomars självkänsla att de ser att företag stödjer ridsporten på samma sätt som man gör med andra idrotter exempelvis fotboll och hockey.

Hur du kan hjälpa till..

Vi har sammanställt olika förslag på sponsorspaket och har ni andra förslag så diskuterar vi gärna det med er. Väljer ni att stödja vår verksamhet bidrar ni till att vi kan fortsätta att utveckla och utvidga vår verksamhet så att vi kan erbjuda fler barn och unga en meningsfull fritidssysselsättning.

Ni kommer att synas!

I vår dagliga verksamhet rider ca 220 personer lektion varje vecka förutom de privatryttare som också nyttjar ridhuset. Med ryttarna följer föräldrar och andra anhöriga vilket gör att vi har många besök dagligen. Våra tävlingar, aktivitetsdagar, läger och Julshow är också välbesökta.

Förhoppningsvis..

har vi lyckats ge er en bild av Håbo Ridklubb och vad vi, tillsammans med er vill åstadkomma.

Hör gärna av er på vår mailadress: sponsring@haboridklubb.se om ni har frågor eller vill bli sponsor till Håbo Ridklubb.

VI TACKAR ALLA VÅRA SPONSORER